2019/06/29

“Firsts” London’s Rare Book Fair

  The sign of the book fair the entrance of Battersea Park



 I have mentioned the book fair by ABA (Antiquarian Booksellers’ Association) in my blog several times.
(Please see my June 2013, May 2015 and May 2016 blog posts). The venue of the book fair use to be at Olympia in West Kensington. However, ABA changed their venue to the Evolution Center in Battersea Park last year. Last years theme for the fair was “Evolution” with the new venue I could feel the organiser’s enthusiasm. This year theme is “Firsts”, ABA had organised an exhibition ‘ Highlights from The John Wolfson Rare Book Collection’ with their charity partner Shakespeare’s Globe.
The new venue is still near my studio and during the 3 days of the fair there were a number of interesting demonstrations, workshops and lectures. Also, it was a good opportunity to see the gorgeous and beautiful books that are equally matched in the museum and fine art gallery pieces. I visited with my Chelsea class members and had a nice time there. The Royal Bindery had a stand, so we could see familiar faces again.

If you would like to know more about ABA, please visit the website as below.

http://www.aba.org.uk/

ABA(稀覯書協会)のブック・フェアのことは私のブログで何度か書きました。(20136,20155,20165月のブログをご覧ください)。以前はウェスト・ケンジントンのオリンピア行われていましたが、主催するABAが昨年から会場をバタシー公園の中にあるエヴォルーション・センターに変更しました。昨年のフェアのテーマは「エヴォルーション[発展]」で、主催者の意気込みが感じられます。
今年のテーマは「ファースト[最初の]」で、非営利団体のシェークスピア・グローブと協賛で「ジョン・ウルフソン稀覯書コレンクションのハイライト」展が開催されました。
新しい会場も(以前の会場と同じぐらい)私のスタジオから近い所にあり、フェアの3日間は幾つかの興味深いデモンストレーションやワークショップ、講演会が行われました。そして、フェアは博物館や美術館の展示物と匹敵する豪華で美しい本を見ることのできる良い機会です。私はチェルシーのクラスの方々と共に見て回り充実した時間を過ごしました。王立図書館のスタンドもあり、我々は懐かしい顔ぶれに再会しました。

ABA(稀覯書協会) の詳細に関しては上記ウェブサイトをご覧ください。



Battersea Park 


The Evolution Centre in Battersea Park 


 
The stand of Royal Bindery and the Shepherds, Sangorski & Sutcliffe 


Printing demonstration at the St. Bride Foundation's stand 


The card was printed from the original wood cut by Robert Gibbings